У операторів мобільного зв’язку Vodafone та Lifecell можуть розпочатися перебої. Про це повідомив на своїй сторінці у Facebook представник комітету Верховної Пади з питань нацбезпеки, оборони та розвідки Олександр Федієнко.
“Якщо таки оператор не відновить своє ядро, то два інші оператори можуть почати працювати з перебоями. Це буде пов’язано з перевантаженням саме мережі на рівні доступу. І якщо так трапиться, то оператори змушені будуть зменшити кількість сервісів, які вони надають через мережу”, — повідомив Федієнко.
До цього він додав, що “практично за день населення України повністю розкупило сім-картки інших операторів. Йдеться про те, що був за один день реалізований річний запас карток”.
В коментарі для ТСН.ua Олександр Федієнко повідомив, що причиною перебоїв може бути те, що оператори, які нині працюють, не готувалися до такого стрибка кількості абонентів.
“Будь-яка мережа має обмеження щодо пропускної спроможності. Коли мережу розширюють або прогнозують збільшення кількості абонентів, вона планово заздалегідь збільшується. Мережа планово не готувалася до такого стрибка кількості абонентів”, — каже Федієнко.
За словами Олександра Федієнка, фахівцям оператора може знадобиться або 2-3 дні на відновлення роботи сервісів, або більше часу — все залежить від масштабів пошкоджень, яких було завдано.
“Провести операцію такого рівня могли лише люди, які працюють у схожих операторах зв’язку та розуміють специфіку роботи операторів. Я думаю, що атаку робили представники іншого оператора, звісно, не українського”, — резюмував пан Олександр.
Чи буде мобільний колапс: оператори відповіли
Представники мобільних операторів Vodafone і Lifecell у коментарі для ТСН.ua повідомили, що наразі навантаження на їхні мережі дійсно є великим.
В компанії Vodafone кажуть, що навантаження на їхню мережу значно зросло, що логічно може впливати на швидкість і якість сервісів. Проте наразі сервіси оператора працюють відносно стабільно.
“Ми не могли не відчути того, що фактично пів країни намагається змінити Мережу. В деяких регіонах навантаження збільшилось до 30%. Це доволі суттєво для мережі, вона працює з надмірним навантаженням, але ситуація контрольована. Нашою мережею зараз користуються не лише наші мобільні та абоненти іншого оператора, а й ті, хто замінював домашній інтернет. Це могло впливати на загальну швидкість у мережі, на якість відеосервісів. Ми також зазначили, що навантаження на 3G-мережу було значно більшим, ніж на 4G”, — розповіла в коментарі для ТСН.ua речниця компанії Вікторія Павловська.
До цього вона додає, що радить абонентам розміщувати сім-картку в першому слоті свого смартфона, який точно підтримує 4G: “Це покращить швидкість та якість мобільних сервісів”.
Читайте провідні новини дня:
- Ворожий обстріл Києва вночі 13 грудня 2023 року: що відомо станом на зараз
- Мобілізація по-новому в Україні: справи ухилянтів переглядають і саджають за ґрати
- РФ вдарила дронами і балістикою: скільки цілей збила ППО і куди цілився ворог
В компанії Lifecell також заявляють про збільшення навантаження.
В коментарі для ТСН.ua пресслужба компанії так охарактеризувала ситуацію: “Наразі робота мережі lifecell стабільна. Ми фіксуємо підвищене навантаження на нашу мережу, зокрема помітний приріст навантаження йде на мережу 2G. Однак послуги надаються з достатнім рівнем якості, подекуди має місце незначне зменшення швидкості. Спостерігаємо за ситуацією у мережі й оперативно вживаємо всіх заходів з мінімізації ризиків.
Наша команда працює над забезпеченням стійкості мережі lifecell і коректної роботи сервісів для абонентів, підсилено також інформаційну безпеку. Здійснено заходи, які мають випередити можливі проблеми, пов’язані із суттєвим навантаженням на мережу”.
Читайте також: