Шумоізоляція авто: навіщо вона потрібна і як зробити все правильно

- Шуми від дороги. Звук від шин, що котяться по асфальту, часто добре передається в салон. Допоможе обробка арок коліс і днища зсередини кузова. Варто звернути увагу на матеріал підкрилків: пластикові можуть посилювати гул, тоді як м’які волоконні - навпаки, його зменшують.
- Багажне відділення. Навіть у седанах надто "гучний" багажник може впливати на акустичний комфорт в салоні. А в машинах з кузовом універсал і хетчбек задемпфірувати панелі багажного відсіку просто обов’язково.
- Двигун. Частину шумів, особливо високочастотних, можна ізолювати в моторному відсіку. Для цього обробляють перегородку між салоном і двигуном, а також капот. Якщо у вашій моделі передбачена декоративна кришка двигуна - вона має бути на місці.
- Трансмісія. У задньопривідних авто і машин з 4х4, що мають роздатку та кардан, часто є додаткові шуми з-під днища. Їх можна зменшити, обробивши відповідними матеріалами (про них нижче) підлогу, особливо в зонах над агрегатами трансмісії.
- Вихлопна система. Тут важливо якісно ізолювати підлогу, зокрема задню частину авто, оскільки саме звідти поширюється більшість звуків вихлопу.
- Аеродинамічні шуми. Їх найважче зменшити, адже вони проникають через скло. Проте можна обробити дверні панелі та дах - це зменшить загальний рівень шуму. Двері особливо важливо ізолювати, бо їхні тонкі металеві панелі часто ловлять резонанс і гучно "співають".

Фото: повністю прибрати шуми і вібрації сама лише шумоізоляція не може, потрібні комплексні конструкторські заходи (gettyimages.com) Як правильно зробити шумоізоляцію машини Зменшення шуму в салоні починається з усунення вібрацій - саме вони є джерелом більшості звуків, які ми чуємо під час руху. Тож першим кроком буде нанесення на металеві поверхні кузова спеціального важкого матеріалу, що поглинає вібрації. Це листи з мастики, іноді з додаванням бітуму. З одного боку такий лист має клейкий шар, а з іншого - алюмінієву фольгу, яка полегшує монтаж і захищає від пошкоджень. Цей віброізоляційний шар ефективно гасить низькочастотні шуми. Його наклеюють на більшість поверхонь, які потрібно ізолювати. Товщина матеріалу для днища зазвичай становить 3–6 мм, для інших частин кузова - до 3 мм. Для підлоги часто використовують бітумні листи, які мають кращі поглинаючі властивості, але потребують попереднього нагрівання перед прикатуванням валиком. Після нанесення віброізоляції переходять до другого шару - легких шумоізоляційних матів зі спіненого матеріалу. При товщині 10 - 20 мм вони мають захисну плівку замість фольги. Ці мати ефективно поглинають середньо- та високочастотні шуми. На підлозі їх не використовують. Важливий момент: перед тим як приклеювати будь-які матеріали, потрібно очистити й знежирити металеву поверхню. Якщо цього не зробити, між листом і кузовом залишаться повітряні кишені, а в них почнеться корозія, яка роз’їсть метал до наскрізних отворів. Висновок Як би ретельно не були проведені описані роботи, всіх шумів додаткова шумоізоляція не прибере. Але все одно в більшості випадків ефект буде помітним, особливо якщо підійти до роботи комплексно, не пропускаючи окремі зони. А розпочати треба з технічного стану авто - всі агрегати мають працювати справно і не продукувати зайвих вібрацій та звуків. Інакше шумоізоляція не дасть бажаного ефекту. Раніше в нашій публікації ми розповідали автомобілістам, як найпростішими засобами покращити звучання аудіосистеми автомобіля. Також у наших публікаціях нещодавно ми застерігали споживачів від п’яти грубих помилок, які роблять автомобілісти при виборі типу кузова. А про три найефективніші прийоми обману клієнтів на СТО ми розповідали в нашому окремому матеріалі. При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Autobild та Motor.