МЗС запустило нову послугу для українців за кордоном: спростить оформлення документів

Міністерство закордонних справ України запустило пілотний проєкт цифрового нотаріату у 40 дипломатичних установах світу. Відтепер українці за кордоном можуть подавати заяви на нотаріальні дії онлайн - через систему "е-Консул".
Про це повідомляє РБК-Україна із посиланням на міністра закордонних справ України Андрія Сибігу.
Суть нововведення - автоматизація процедури. Раніше для оформлення довіреності або іншого нотаріального документа потрібно було кілька разів особисто відвідувати консульство. Сибіга розповідає, що потрібно було подати всі необхідні документи в паперовому вигляді, написати заяву власноруч; повідомити, які саме повноваження він збирається передати іншій особі, узгодити з консулом текст необхідної довіреності; оплатити консульський збір (зазвичай на пошті або в банку), а потім очікувати на друк довіреності консулом та її отримання у другій половині дня.
Були випадки, коли через відсутність якогось документа або невпевненості у тому, який саме текст довіреності підійде для подальшого використання, людям доводилося відвідувати дипломатичну установу ще раз в інший день. Все це забирало час, кошти, ресурси.
Відсьогодні, 1 липня, усе можна зробити дистанційно, а до установи прийти лише для підпису готового документа.
Як працює новий цифровий нотаріат
Система працює наступним чином:
- громадянин подає онлайн-заяву через "е-Консул", завантажує документи та зразок довіреності;
- система перевіряє дані, формує нотаріальний документ і надсилає сповіщення про готовність;
- заявник записується в електронну чергу, приїздить до консульства для підпису й отримує документ.