Техогляд обов'язковий? Що варто знати водіям і кому не уникнути перевірки

Деякі транспортні засоби в Україні підлягають обов'язковому технічному контролю. Проте не всі можуть знати, як часто його потрібно проходити й кого з водіїв це не стосується.
Про це повідомляє РБК-Україна із посиланням на прес-службу Головного сервісного центру (ГСЦ) Міністерства внутрішніх справ.
Кому та як часто потрібен техконтроль
В цілому обов'язковому технічному контролю (ОТК) підлягають в Україні транспортні засоби, які:
- беруть участь у дорожньому русі;
- зареєстровані територіальними органами Міністерства внутрішніх справ.
- двічі на рік - для автобусів і спеціалізованих транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі (незалежно від строку експлуатації);
- щороку - для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більш як 3,5 тонни, причепів до них і таксі (незалежно від строку експлуатації);
- кожні два роки - для легкових автомобілів, які використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів (незалежно від форми власності) вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них зі строком експлуатації більш як два роки.
Для яких ТЗ потрібен ОТК (інфографіка: hsc.gov.ua)
Які ТЗ не підлягають обов'язковому техогляду
Згідно з інформацією ГСЦ МВС, деякі транспортні засоби не підлягають обов'язковому технічному контролю:
- легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, а також причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, які використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку);
- мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби (незалежно від строку експлуатації);
- легкові автомобілі, які використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни й причепи до них (зі строком експлуатації до двох років);
- технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені законом "Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України".
- системи гальмового і рульового керування;
- зовнішніх світлових приладів;
- пневматичних шин та коліс;
- світлопропускання скла;
- газобалонного обладнання (за наявності);
- інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища.