Профтехосвіта по-новому? В МОН пояснили, що змінює схвалений Радою закон і для кого

Фрагмент картки законопроекту (скриншот: itd.rada.gov.ua)
"Наша ключова мета. Це - реалістичність у виборі, який робить молода людина, дитина, закінчуючи школу", - повідомив Лісовий.
Він нагадав також про "аномалії", які зустрічаються в Україні.
"Коли люди з вищою освітою працюють зовсім не за тим напрямком, не за тією спеціальністю, яку вони отримували у закладі вищої освіти. А здебільшого вони ще й отримували її за державним замовленням", - пояснив міністр.
Отже, за його словами, державні кошти були витрачені, але "результат - нуль".
"Для нас дуже важливо, щоб діти усвідомлювали, що вони можуть піти шляхом вибору робітничої професії. Піти до успіху. Що вони можуть побудувати кар'єру, починаючи з профтеху", - підкреслив очільник МОН.
Саме тому, за його словами, міністерство "змінює правила гри".
Згідно з інформацією Лісового, один з великих "блоків" ухваленого парламентарями закону, - для дуальної освіти (йдеться про спосіб навчання, за яким теоретичний матеріал опановується у закладі освіти з педагогом, а практичне навчання - проходить на виробництві).
"Ціла стаття присвячена дуальній освіті й правилам гри, взаємодії з роботодавцями", - уточнив урядовець.
Ще один великий блок - присвячений "змінам управління закладами профтехосвіти - через перезавантаження інструменту наглядових рад".
"Наше завдання - внормувати, дати важелі впливу наглядовій раді на прийняття рішень керівництвом закладів профтехосвіти (аж до рекомендацій щодо призначення чи звільнення директорів закладів)", - пояснив міністр.
Він додав, що це - важливий "інструмент".
"Дуже важливо, щоб бізнес також інвестував у заклади професійної освіти... А він це буде робити, якщо він буде розуміти, що заклад професійної освіти готує фахівця саме для нього. І готує... настільки якісно, наскільки це потрібно бізнесу", - розповів урядовець.
Крім того, згідно із законом, заклади професійної освіти перетворюються в комунальні неприбуткові товариства.
Це, за словами Лісового:
- суттєво полегшить управління фінансами;
- спростить адміністрування закладів;
- дасть їм більше автономії, свободи.
Профтехосвіта в Україні зміниться (фото: Getty Images)
Реформа профосвіти: ключові зміни, які передбачає закон
Дещо згодом у прес-службі Міністерства освіти й науки також відреагували на схвалення парламентом законопроекту.
"Сьогодні важливий крок для реформи профосвіти: Верховна Рада України ухвалила закон "Про професійну освіту" (№13107-д) у другому читанні. "За" проголосували 255 депутатів", - повідомили громадянам.
Наголошується, що це - стратегічний документ, який:
- визначає сучасні правові, організаційні та фінансові засади функціонування та розвитку професійної освіти в Україні;
- враховує суттєві структурні зміни в національній системі освіти, а також сучасні світові тенденції, трансформаційні та інтеграційні процеси.
- створити ефективну модель підготовки кваліфікованих кадрів відповідно до потреб ринку праці;
- забезпечити сталий розвиток людського капіталу;
- посилити економіку країни.
- відмовитися від тарифної сітки й типового штатного розпису;
- вільно керувати власними надходженнями.