Gazeta.vn.ua
← Назад до новин

Головна дилема водія: як правильно обрати об'єм двигуна і не прогадати

Всі новини | 16.09.2025

Головна дилема водія: як правильно обрати об'єм двигуна і не прогадати
Вибір авто - завжди баланс між бажанням, потребами та бюджетом. Ключовий параметр, який впливає на динаміку, витрату пального та комфорт водіння, є об’єм двигуна. То що краще: модний компактний мотор чи класичний повнолітражний агрегат? Про те, який об’єм двигуна доцільно обирати для конкретних умов експлуатції читайте в матеріалі РБК-Україна. Що таке об’єм двигуна? Об’єм двигуна - це сумарний об’єм усіх циліндрів, у яких відбувається згоряння паливної суміші. Вимірюється в літрах або кубічних сантиметрах. Цей показник впливає на:
  • Потужність двигуна
  • Характер роботи двигуна - його відгук на акселератор на тих чи інших обертах, віддача під навантаженням
  • Витрату пального
  • Ресурс мотора
Якщо двигун маленький Двигун об’ємом 0,9-1,2 л прийнято вважати невеликим, хочас слід визнати, що останні десять-п’ятнадцять років таких стає все більше. Такі двигунці часто мають турбонадув, що виводить їхню віддачу на прийнятний рівень. В цьому сегменті майже без винятків зустрічаються тільки бензинові мотори (або їх газові версії, маловідомі в Україні). Плюси
  • Економічність: менше витрат пального при спокійній їзді
  • Дешевше обслуговування (не завжди)
  • Зручний для міста та коротких поїздок
Мінуси
  • Менша потужність -рухатись трасою або при повному завантаженні важче
  • При завантаженій машині та активному водінні доводиться тримати високі оберти. Крім іншого, це призводять до швидшого зношення, через що такі моторчики здебільшого мають обмежений ресурс
  • Деякі моделі фактично одноразові - не передбачають капітального ремонту (з заміною основних запчастин).

Фото: олдскульних повнолітражних агрегатів в наш час все менше, загальна тенденція - змешення об'єму і навіть кількості циліндрів (freepik.com) Середній об’єм: універсальний вибір Двигуни робочим об’ємом порядку 1,5–2,0 л потрапляють у золоту середину літражу. І це найпопулярніший сегмент серед українських автовласників. В цій групі поширені і бензинові, і дизельні мотори, при тому і атмосферні, і надувні. Плюси

  • Баланс між потужністю та економічністю. Причому саме у цій групі розміщуються найбільш економічні дизельні агрегати з реальним споживанням 4,4 – 5,0 л/100 км
  • Непогано підходить для міста і траси, для поїздок на роботу і далеких вояжів з повністю завантаженим салоном і багажником
  • Надійність і довговічність. Від двигуна середнього об’єму можна очікувати ресурсу на рівні 300-400 тисяч кілометрів без великого ремонту.
Мінуси
  • Обмежений вибір. Останнім часом бензинові мотори середнього об’єму виробники нечасто встановлюють на компактні автомобілі.
  • У деяких режимах ці мотори споживають більше пального, ніж малооб’ємні. Але багато залежить від стилю управління водія.
Великий двигун: хто цінує комфорт Мотор робочим об’ємом понад 2,0-3,0 літри в наш час без жодних сумнівів називають великим. Ці двигуни бувають бензиновими і дизельними, причому в бензиновому виконанні вони найчастіше атмосферні. В гібридному приводі ці двигуни не використовують. Такими комплектують великі, з претензією на статус кросовери,  спортивні автомобілі і реальні позашляховики. Плюси
  • Висока потужність і обертовий момент в широкому діапазоні обертів
  • Ефективне прискорення в широкому діапазоні швидкостей
  • Незалежність від навантаження - машина з таким двигуном завжди якщо не конкретно швидка, то впевнено прискорюється.
  • Комфортна робота на будь-яких обертах і швидкостях
Мінуси
  • Висока витрата пального
  • Дорожче обслуговування
  • Зустрічаються здебільшого на великих авто, навіть у С-сегменті такий об’єм велика рідкість.
Як правильно вибирати двигун? Якщо машина для вас - не просто зручний і корисний візок, при виборі ви будете враховувати і об’єм її двигуна. Щоб не переплатити за зайву потужність і, з іншого боку, не придбати випадкового немічний бабусямобіль, орієнтуйтесь на власні потреби. Спрогнозуйте, в яких умовах і режимах ви найчастіше будете експлуатувати машину, і відповідно обирайте літраж двигуна. Важливі чинники при виборі двигуна:
  • Місто чи швидкісні траси
  • Гірська чи степова частина країни
  • Готовність до машини з турбонаддувом
  • Стиль водіння
  • Плани на довгострокове користування конкретним екземпляром авто.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про те, як неправильний бензин впливає на автомобіль та як водієві виправити ситуацію. Також в окремій статті ми розбиралися, наскільки вигідне ГБО, обговорювали 5 причин перейти на газ та як правильно вибрати систему. .При підготовці статті були використані матеріали Autocar, Motor та Autocar.