Найменший автомобіль у світі: поспівчуваємо водієві

В автомобільному світі маленькі габарити не є причиною для гордощів, але у випадку з цим мікробом ситуація інша. Розбираємося, для чого було створювати машину розміром з валізу і чому вона тепер коштує як два лімузини.
Про найменший автомобіль в історії людства і сенсі його існування читайте в матеріалі РБК-Україна.
- Довжина: 134 см
- Ширина: 98 см
- Висота: 100 см
- Вага порожнього: 59 кг
- Кількість коліс: 3
- Двигун: 49 куб. см, 1 циліндр
- Максимальна швидкість: близько 60 км/год
- Коробка передач: 3-ступінчаста, без заднього ходу
- Роки виробництва: 1962–1965 (перший випуск), відновлено у 2010-
Фото: виступ в салоні біля правої ноги водія - капот двигуна (wikimedia.org)
Для чого робити таку маленьку машину?
Поява Peel P50 мала конкретні економічні та практичні передумови:
- Післявоєнна економія. У1950–60-х роках Європа ще відновлювалась після Другої світової війни. Пальне, хоч ліміти на нього в Британії вже були зняти, було дорогим, а звичайні машини - розкішшю. Peel P50 був відповіддю на потребу в дешевому та економному транспорті- хоча б для одного пасажира.
- Міська мобільність. Так, сьогодні ми вбачаємо у ці машинці концепцію ідеального транспорту для міста – і таким він насправді був задуманий. Його розміри (див. вище) дозволяли легко маневрувати у вузьких вуличках і навіть заїжджати в офіс або ліфт - буквально!
- Дешеве виробництво. Через його мініатюрні розміри та примітивне оснащення P50 був дешевим у виробництві.
- Не потрібні права. Через особливості не дуже сприятливого для громадян законодавства тема триколісних машинок у Великій Британії була популярною ще років тридцять після війни (Другої світової). Придбати таку машину і володіти нею було недорого. А ще один плюс - в багатьох тодішніх країнах машинам з настільки малим моторчиком можна було керувати без водійського посвідчення двигуна.
- Незручний процес посадки водія за кермом;
- Замалі колеса. Через маленький радіус вони погано впоруються з нерівностями. Але в метрополії Об’єднаного Королівства ще у 1960-ї роки дороги були майже скрізь рівними.