Gazeta.vn.ua
← Назад до новин

Найекономічніший автомобіль у світі - назва моделі і де придбати

Всі новини | 21.09.2025

Найекономічніший автомобіль у світі - назва моделі і де придбати
Претендентів на цей почесний титул безліч, але якщо говорити про реальний автомобільний світ і товарні екземпляри, коло звужується. Одна з моделей, яку часто називають рекордсменом - Volkswagen XL1. Автомобіль рідкісний, але серійний - де його придбати? Про машину, яка споживає найменше пального серед усіх серійних моделей, читайте в матеріалі РБК-Україна. Volkswagen XL1 - що це за машина Volkswagen XL1 - це дводверний двомісний автомобіль з гібридною дизельно-електричною силовою установкою. Випускався обмеженим тиражем понад кілька сотень штук (близько 250 одиниць) в період 2013‑2016 років. Паливні показники машини зашифровані в її назві: L1 - це 1 літр на 100 км. Принаймні, так було у вже далекому 2000 році, коли конструктори Volkswagen AG отримали завдання створити надекономічний автомобіль, здатний подолати 100 кілометрів на 1 літрі палива. З часом з’ясувалося, що створена машина споживає ще менше, але назву вирішили не чіпати. Для досягнення технічного завдання було вирішено максимально знизити вагу всіх вузлів автомобіля та полегшити кузов. Це було досягнуто наступними технічними рішеннями:
  • виготовлення з магнію несучої просторової рами, коробки передач, важелів підвіски, каркаса сидінь, педалей і т.д.
  • виготовлення кузовних панелей з незабарвленого карбону
  • виготовлення колісних дисків із вуглепластику
Скільки коштує найекономічніший автомобіль Перший прототип виїхав на дороги полігону у 2002 року. Потрапивши згодом у виробництво, суперекономічна машина пережила два серйозних вдосконалення і розійшлася по світу тиражем 250 примірників. З них 50 віддали тест-пілотам та дослідникам компанії-виробника, а 200 у червні 2014 року надійшли у вільний продаж. Який насправді вийшов не таким вже вільним, адже ціна дорівнювала 111 тис. євро. - кругленька сума навіть на теперішній час. 

Фото: Volkswagen XL1 на вулиці європейського міста (wikipedia.org)  Основні характеристики Volkswagen XL1

  • Силовий агрегат - дизель TDI об'ємом 0,8 л + електромотор (plug‑in гібрид)
  • Потужність - сумарно 68 к.с.                   
  • Маса - 795 кг
  • Розгін 0‑100 км/год - 12,7 секунди
  • Максимальна швидкість - 160 км/год
  • Споживання пального - 0,9 літра дизеля на 100 км  
  • Запас ходу при поєднаній роботі дизеля і електромотора - до 400 км.
Як досягти такої економічності Декілька ключових факторів: 1. Мала маса. Досягається використанням легких матеріалів. Чим менша маса, тим менше енергії витрачається на прискорення і підтримку руху. 2. Аеродинаміка. XL1 має дуже низький коефіцієнт аеродинамічного опору; форма машини і конструкція створені з урахуванням мінімізації опору повітря. 3. Гібридна система. Можливість руху на електротязі і оптимізація режимів роботи дизеля дозволяє частину шляху проходити без використання пального. Це особливо ефективно в міському режимі. 4. Вдосконалений дизельний двигун. Невеликий обʼєм (0,8 л) при високому обертовому моменті, ефективне використання пального при помірному навантаженні. 5. Компактні розміри, мінімум надлишкових систем. Кожен додатковий компонент знижує ефективність. Конкуренти Volkswagen XL1 Звісно, цей "Фольксваген" – не єдина машина, яка вражає своїм мізерним апетитом. Ось кілька інших моделей, цілком гідних нашої уваги: Daihatsu UFEIII. Концепт‑кар, економічний гібрид, що витрачає 1,39 л/100 км. Особливості - легка конструкція, скромні динамічні можливості. Audi A2 1.2 TDI 3L - серійний автомобіль, "3‑літрова" версія якого однією із перших показала витрати пального близько 3,0 л/100 км, а в деяких режимах навіть трохи нижче. Економічність у реальному житті Хоч XL1 та інші подібні моделі мають рекордні показники, вони мають і ряд обмежень: - Висока вартість виробництва через спеціальних матеріалів, аеродинаміку, складну гібридну систему; - Обмежена практичність: невелика кількість місць, маленький багажник, часто обмежена швидкість або динаміка; - Експлуатаційні реальні витрати можуть бути більшими, ніж заявлені - через стиль їзди водія, реалії дорожньої обстановки, кліматичні умови; - Для серійних моделей конструкторам часто доводиться йти на компроміси, жертвуючи економічністю на користь комфорту, пасивної та активної безпеки, практичності тощо. Найголовніше Розмови про суперекономічні авто та предметні конструкторські розробки на цю тему часто виявляються самоціллю. Адже середньостатистичному користувачу не потрібне авто, яке витрачає 1 л/100 км, але не має, скажімо, багажника, кондиціонера і місця для дитини. На цьому фоні ще й дивно, що Volkswagen XL1 було випущено цілою серією - аж 250 одиниць. Концерн Volkswagen і не приховував, що XL1 ніколи не окупиться, але цей авто показав, що 100 км на одному літрі – цілком реальний показник. А нещодавно у наших публікаціях ми застерігали споживачів від п’яти грубих помилок при водінні авто, які заважають економити пальне. Також в окремій статті ми розбиралися, як швидкість впливає на авто і які вузли машини швидше зношуються на великій швидкості. Також в іншій статті ми розбиралися, до яких сюрпризів готуватись водієві, який щойно придбав свій перший дизельний автомобіль. При підготовці статті були використані матеріали L`Automobile, Autocar та Motor1.