Чому в Європі заборонили прогрівати двигун і чи є ризик для України

Поки українські водії дискутують, чи треба прогрівати двигун перед поїздкою, і скількох хвилин для цього достатньо, в країнах Європи прогрів заборонили законодавчо. Подивимось на це з точки зору інженерів і споживачів.
Про те, як європейці обходяться без прогріву двигуна і, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Прогрів двигуна під забороною
Так, у Європі та деяких інших країнах заборонено прогрівати двигун автомобіля. Точніше, не можна, щоб мотор працював на запаркованій машині довше ніж 2 - 5 хвилин.
Скажімо, особливо суворі обмеження на холостий хід двигуна діють в Скандинавії. Наприклад, в Швеції, Норвегії та Фінляндії заборонено залишати авто з працюючим двигуном більше ніж на 2 хвилини. У сусідній Польщі не можна залишати автомобіль із заведеною силовою установкою без нагляду, в деяких країнах діє формулювання "заборонено стоянку з працюючим двигуном".
Правила здаються дивними, але мають логічне обгрунтування. Ці обмеження є частиною стратегії зменшення викидів CO₂ та інших шкідливих речовин, що відповідає курсу на "нульовий вуглецевий слід". Оскільки на холостому ходу двигун не виконує корисної роботи, законодавці вирішили обмежити його роботу.
Тим більше, що саме холостий хід - один з найменш сприятливих режимів роботи бензинового і дизельного двигуна, відтак, вихлоп в такому режимі особливо "брудний".
Особливо проявляється ефект забруднення там, де має місце скупчення автотранспорту, тобто в густонаселених районах. Тому не дивно, що в ПДР деяких країн особливо обумовлена заборона роботи мотора на холостому ходу у житлових зонах.
Фото: термометр двигуна є не на всіх авто, але про надто низьку температуру може повідомляти синя піктограма (freepik.com)
Як водії прогрівають мотор?
Європейські водії, особливо ті, хто живе в холодних регіонах, знайшли альтернативи забороненому прогріву:
- Передпускові обігрівачі. Спеціальна установка, використовуючи пальне з бака авто, підігріває охолоджувальну рідину в двигуні (а разом з тим і салон) без запуску самого двигуна;
- Спеціальні розетки з таймерами. Біля багатьох будинків і на парковках у скандинавських країнах часто встановлюються спеціальні стойки з електророзетками для підключення обігрівачів. Відповідно, скандинавські версії авто такі обігрівачі мають під капотом;
- Гаражі з опаленням. Недешеве рішення, доступне, проте, багатьом мешканцям розвинених країн і популярне в приватному секторі.