ГУР викрило понад сотню суден, що вивозять російську нафту та крадене українське зерно

ГУР МО України оприлюднило інформацію про понад сотню суден і капітанів, причетних до перевезення підсанкційної російської та іранської нафти, а також викраденого українського зерна.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на ГУР.
ГУР МО України у розділі "Морські судна" порталу War&Sanctions
опублікувало досьє на 139 морських суден та 142 капітанів, причетних до незаконних перевезень російської й іранської підсанкційної нафти, а також викраденого українського зерна з тимчасово окупованих територій.
Як зазначили в ГУР, експорт сирої нафти, нафтопродуктів, газу, зерна, вугілля, сірки та добрив - це одна з ключових складових російської економіки, що забезпечує мільярдні надходження до бюджету країни-агресора та фінансує її війну проти України.
Морський експорт із Балтійського та Чорноморського регіонів - це організований Росією трафік краденого українського зерна з тимчасово окупованих територій, сирої нафти та нафтопродуктів в обхід застосованих санкцій, здебільшого організований кремлем тіньовою флотилією.
На тлі блокування легальної комерційної активності підсанкційних суден Росія продовжує нарощувати свій “тіньовий” танкерний парк, залучаючи підставні компанії та судна-примари для збереження своїх експортних потоків.
Основними фігурантами нової публікації стали:
- нові тіньові танкери, залучені РФ із 2025 року для обходу санкційного контролю;
- судна, що належать до судноплавної імперії іранського нафтового магната та основного постачальника зброї в РФ Мохаммеда Хосейна Шамхані - сина колишнього міністра оборони Ірану Алі Шамхані, які забезпечують транспортування підсанкційної нафти;
- нафтові танкери з орбіти астраханського бізнесмена Джамалдіна Пашаєва, пов’язані з логістикою транспортного коридору “Північ–Південь”, призначеного для торгівлі з Іраном. Крім цього, Пашаєв та його компанії задіяні у схемах передачі летальної допомоги російській компанії “ОЕЗ “Алабуга” за підтримки Ірану;
- морські судна, залучені до перевезення викраденого українського зерна, яке Росія видає за власну продукцію на міжнародному ринку;
- російські та іноземні судна, що здійснюють незаконні заходи до закритих Україною портів на тимчасово окупованих територіях.