Унікальні ЗАЗи. 5 моделей "Таврії", про існування яких не знають навіть колекціонери

Фото: "Таврія" ЗАЗ-110260 планувалась для дрібносерійного випуску. (Костянтин Широкун, РБК-Україна)
Електрична "Таврія"
У 1991–1994 роках з’явилася електроверсія - ЗАЗ-1109. Завдяки українським електронним модулям - перетворювачу енергії та мікропроцесорному управлінню, машина була досить вдалою. Її ціна становила близько $8000, в тому числі батарея - $2000 (ціни і долар, звісно, тієї пори). Заряджалась та машина від звичайної розетки. "Електро-Таврії" експортували до Швейцарії, були замовлення з Німеччини.
Фото: "Таврія Ландо" повинна була зайняти нішу доступних авто з відкритим дахом для південних регіонів (Костянтин Широкун, РБК-Україна)
Рамний пікап
До поширеного на початку ХХІ ст. серійного пікапа ЗАЗ-11055 (1993-2011 рр) існували експериментальні "вантажівочки" моделі ЗАЗ-1305 і ЗАЗ-1306. Останній мав посилену задню підвіску та напівраму, на яку монтували вантажні платформи, фургони, ізотермічні будки. Також був варіант з подвійною кабіною на чотири місця. Деякі з них збереглися донині.
"Таврія"-самоскид
На базі шасі ЗАЗ-1306 італійська компанія Nysa Motor Italy (не плутати з польською "Нюсею") на базі "Таврії" створила самоскид з вантажопідйомністю 700 кг. У 2009 році його просували в Італії під брендом Nysa 2477. Декілька таких машин помічали в італійських містечках вже у 2020-х роках.
Фото: на деяких європейських ринках "Таврія" пропонувалася відразу в кількох виконаннях (з відкритих джерел).
"Таврія" з двигуном Fiat
У 1994 році через проблеми з постачанням рідних моторів МеМЗ-245 з мелітопольського моторного заводу ЗАЗівці шукали альтернатив. Одна з них - італійський агрегат з легендарної серії "900".
У 1994–1995 роках під капотом "Таврії" опинився 0,9-літровий двигун Fiat 903. Хоча він був старомодним, з нижнім розподільним валом, з однокамерним карбюратором і менш потужним (45 к.с.), працював він стабільніше і споживав менше пального.
Ця модель ЗАЗ-1140 мала слабшу динаміку, але італійський мотор виявився надійнішим за рідний, особливо якщо порівнювати з "зазівською" якістю початку 1990-х років.
Фото: в 1990-ті роки випускалась "Таврія" з італійським двигуном від Fiat Uno (відкриті джерела)
Найголовніше
Згадані тут модифікації - свідчення того, що "Таврія" хоч і була бюджетним авто, але, як належить вдалому масовому автомобілю, приростала гамою додаткових версій.
Які, між іншим, демонструють інженерну сміливість українських конструкторів, адже саме вони здійснювали зазначені переробки. Показово, що більшість з цих варіацій на тему "Таврія" таки стали серійними.
Раніше в нашій публікації ми розбирались, чому в "Запорожця" мотор був ззаду і що це давало водію.
Також в окремій статті ми розповідали, де краще купувати вживаний автомобіль і від чого це залежить.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, музею "Колеса Історі" та "Фаетон".