Gazeta.vn.ua
← Назад до новин

Чому перестала гріти пічка в авто і що робити

Всі новини | 29.10.2025

Чому перестала гріти пічка в авто і що робити
Саме напередодні холодів ми згадуємо про проблеми з опаленням - і в автомобілі в тому числі. Причин проблем з "пічкою" в салоні є чимало, і ми допоможемо розгорнути пошуки несправності в потрібному напрямку. Про сім чинників, через які опалювач в авто дме холодним повітрям і про те, як усунути найпоширеніші причини, читайте в матеріалі РБК-Україна. Не гріє пічка - сигнал тривоги Коли в холодну погоду ви помічаєте, що опалювач в автомобілі перестає гріти повітря, у вас є всі підстави занепокоїтись. Адже це не просто дискомфорт - це реальна проблема, яка може свідчити про серйозні несправності двигуна або інших систем, що завадить користуванню машиною в цілому. Причини несправності пічки 1. Несправність повітряних заслінок Ці елементи керують напрямком руху повітря всередині системи вентиляції. Якщо механізм, що відповідає за відкриття каналу для теплого повітря, застряг або вийшов з ладу, то в салон буде надходити лише холодне повітря - просто з вулиці. Несправність не катастрофічна, але може бути непростою в усуненні, адже часто для цього доводиться знімати торпедо. 2. Не працює вентилятор кліматичної установки Це той "Карлсон", який сидить в торпедо і заганяє повітря з вулиці в салон, по дорозі прогнавши його через гарячий теплообмінник (радіатор). Якщо вентилятор перестає працювати, повітря потрапляє в салон лише природним шляхом - завдяки зустрічному потоку при русі на швидкості. Що робити. Причини різні: від перегорілого запобіжника до несправного електродвигуна вентилятора. Часто цей електродвигунець продається лише в комплекті з теплообмінником. Простіше, якщо проблема в несправному перемикачі на панелі приладів, її легко усуне автоелектрик. А запобіжник можна замінити самотужки.

Фото: опалювач в авто в наш час прив'язаний до кількох інших систем (freepik.com) 3. Повітряна пробка в системі охолодження Ситуація характерна для немолодих машин, система охолодження двигуна в яких має деякі нещільності та інші дрібні негаразди – особливо, якщо нещодавно була заміна рідини або ремонт. Повітря в системі може блокувати циркуляцію антифризу через теплообмінник опалювача.   Що робити. Провести розповітрювання системи - зазвичай це робиться через спеціальні клапани або при прогріванні двигуна з відкритим бачком. 4. Несправність термостата    Це доволі серйозна поламка, яка стосується в першу чергу двигуна – і за певних обставин він може перегрітись і повністю вийти з ладу. Якщо термостат застряг у відкритому положенні, двигун не досягає робочої температури, і пічка не гріє.    Що робити. Замінити термостат. При цьому в багатьох сучасних двигунах термостат керований. А ще їх може бути два, і часом відмовляє не сам термостат, а електронний блок, який керує ними. 5. Засмічений радіатор пічки    На немолодій машині вузькі канали радіатора опалювача доволі часто забиваються продуктами корозії. Внутрішні засмічення або корозія можуть блокувати потік теплоносія. Це відбувається не відразу, тож в такому випадку падіння ефективності опалення відбувається повільно.    Що робити. Теоретично можна спробувати промити радіатор опалювача – є навіть технології, коли це робиться без демонтажу теплообмінника з машини. Але чесно сказати, результат буває позитивним не завжди, і тоді доводиться купувати новий радіатор. Коштує він відносно небагато, але чимало клопотів потребує процес заміни. 6. Несправна електроніка блоку комфорту    Електронний блок управління клімат-контролем буває одночасно  частиною більшою системи. Наприклад, також він керує мультимедіа, обігрівом вікон, двірниками тощо. І якщо ви відчули проблему з теплом, одночасно можуть відмовити і інші функції, без яких користуватись машиною як мінімум небезпечно.    Що робити. Модуль потребує заміни. Часто власник купує вживаний блок на шроті. Але треба врахувати, що в багатьох моделях додатково його потребується "прив’язувати" до головного ЕБУ конкретного авто. 7. Брудний салонний фільтр    Якщо фільтр салону давно не міняли, повітря з вулиці не буде нормально проходити через радіатор пічки. Відтак, мала кількість повітря, хоча б і гарячого, не забезпечить обігріву салону в холоди.    Що робити. Замінити фільтр. Навіть якщо немає змоги придбати якісний фільтр, дуже радимо не відмовлятись выд нього геть, а купити хоча б найдешевший. Може, він не буде затримувати запах вихлопних газів і алергенний пилок рослин, але буде гарантовано захист радіаторів пічки та кондиціонера від зовнішнього засмічення.

Фото: слабка ефективність "пічки" може означати проблеми з охолодженням двигуна (freepik.com) Діагностика та профілактика Оскільки система опалення є частиною системи охолодження двигуна, дуже важливо слідкувати за її станом. Тому в перервах між візитами на СТО варто самотужки контролювати найважливіші речі:

  • Контроль температури двигуна. Під час поїздок машиною слідкуйте за стрілкою температури - двигун має вчасно прогріватись і тримати температуру у заданій зоні.
  • Огляд патрубків. Слідкуйте за герметичністю системи, в першу чергу - на стиках патрубків та шлангів. Патьоків не повинно бути. Гарячі шланги, які йдуть до пічки - ознака нормальної циркуляції.
  • Регулярна заміна антифризу. Це запобігає утворенню корозії та засмічення радіаторів, у тому числі і теплообмінника опалювача.
Найголовніше Якщо пічка дує холодним або недостатньо гарячим повітрям, не можна ігнорувати проблему. Адже вона може бути пов’язана як з дрібними несправностями, так і з серйозними поломками машины. Як мінімум з’ясуйте, чи не пов’язано це з проблемами системи охолодження двигуна. Ну і в цілому не забувайте, що своєчасна діагностика та ремонт -запорука тепла і безпеки в авто. Раніше в нашій публікації ми обговорювали, коли краще купувати машину і як успіх у цій справі залежить від cезону знижок і чуток. Також в окремій статті ми розповідали, де краще купувати вживаний автомобіль і від чого це залежить. При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Україна" та Avtobazar.