Gazeta.vn.ua
← Назад до новин

Підвищення залізничних тарифів призведе до здорожчання будматеріалів, - Спілка виробників

Економіка | 30.10.2025

Підвищення залізничних тарифів призведе до здорожчання будматеріалів, - Спілка виробників
Всеукраїнська спілка виробників будматеріалів виступила проти можливого підвищення вантажних тарифів "Укрзалізниці" на 40%. Там вважають, що це рішення стане ударом по відновленню країни та призведе до нового витка промислової інфляції. Про це пише РБК-Україна з посиланням на заяву Спілки виробників. У Спілці зазначили, що зростання вартості перевезень автоматично збільшить ціни на цемент, цеглу, металеві вироби, щебінь та інші будівельні матеріали. Це вплине не лише на ринок житла, а й на державні програми відбудови інфраструктури, які є пріоритетом під час війни. "Підвищення залізничних тарифів у нинішніх умовах це прямий шлях до зростання цін на матеріали, скорочення виробництва й втрати робочих місць. Держава має підтримувати промисловість, а не ставити її на коліна", - заявив президент Спілки. Організація наголошує, що підняття тарифів не має економічного обґрунтування і фактично є фіскальним тиском на реальний сектор. За оцінкою експертів, зростання вартості перевезень підвищить кінцеві ціни на будматеріали, посилить конкуренцію з дешевим імпортом з ЄС та змусить підприємства переходити на автотранспорт, перевантажуючи дорожню інфраструктуру. Спілка закликала уряд та Міністерство розвитку громад і територій не допустити підвищення залізничних тарифів принаймні до завершення війни, аби забезпечити стабільність логістики, стримування інфляції та підтримку українських виробників. Що відомо про підвищення тарифів УЗ Нагадаємо, у 2026 році "Укрзалізниця" планує підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення на 40%, щоб покрити зростаючі збитки від пасажирських перевезень. Раніше Європейська Бізнес Асоціація та Американська Торговельна Палата зверталися до уряду з проханням закласти у держбюджеті-2026 компенсацію для "Укрзалізниці" за збиткові пасажирські перевезення, щоб уникнути чергового перекладення цих збитків на вантажовідправників. Бізнес-асоціації підкреслювали, що нинішня система фінансування через крос-субсидування суперечить європейській практиці та знижує конкурентоспроможність українських вантажовласників.