Встановив зимові шини, а на дворі тепло: що робити
- трачають зчіпні якості. Машина в такому випадку гірше тримається дороги при різких маневрах, і головне, гірше гальмує. Але це стосується, повторимось, тільки екстрених маневрів і гальмувань "у підлогу";
- швидше зношуються. Протектор зимових шин виготовляють з компаунду, який залишається еластичним навіть на морозі. Але в теплі він робиться надто м’яким - через що протектор в прискореному темпі залишає свої мікрочастинки на асфальті.
Фото: у листопаді цілком ймовірний снігопад і мороз, тож машина має бути готова до цього (unsplash.com)
Що робити, якщо перевзувся зарано?
Ось кілька порад, як діяти в такій ситуації:
- Без паніки. Стабільні холоди все одно прийдуть.
- Слідкуйте за прогнозом погоди. Якщо на добу обіцяють температуру ближче до +10°C, треба бути особливо обережним за кермом, щоб не доводилось різко гальмувати чи об’їжджати несподівану перешкоду.
- Уникайте агресивного стилю водіння. Крім іншого, це допоможе зменшити знос зимових шин на теплому асфальті.
- Перевірте тиск у шинах. Якщо він занизький чи зависокий, поведінка зимової гуми на теплому асфальті буде ще більш непередбачуваною.
Чому не варто панікувати
- Зимова гума не є небезпечною в теплу погоду - вона просто менш ефективна (на відміну від літніх шин узимку, які на морозі дійсно небезпечні).
- Якщо ви їздите обережно і не плануєте далекі поїздки, можна спокійно дочекатися стабільного похолодання.
- Важливо пам’ятати, що безпека - понад усе. Краще трохи поїздити у теплу погоду на "зимі" і переплатити за знос гуми, ніж тягнути з перевзуванням до самих холодів і потім раптом опинитись на льоду на літніх покришках.
Коли найкраще перевзувати авто?
Експерти радять орієнтуватися не на календар, а на температуру:
+7° +8°C - критична межа. При її досягненні літня гума втрачає еластичність і разом з тим велику частину своїх характеристик зчеплення.
Середньодобова температура - надійний орієнтир для заміни шин, але аж ніяк не пряма вказівка.
Нічні похолодання. Майте на увазі, що навіть за високої середньодобової температури в деякі години протягом доби може вдарити мороз. І якщо саме в ці години ви опинитесь на дорозі, на літній гумі вам буде, м’яко кажучи, дуже незручно.
Найголовніше
Якщо ви вже перевзулись, а за вікном повернулось бабине літо - не біда. Просто будьте уважні до стилю водіння, слідкуйте за прогнозом і за станом конкретних ділянок шляху. Зимова гума на теплій дорозі не створює відвертої небезпеки, але її ефективність залежить від погодних умов. А от коли температура стабільно опуститься - ви будете готові!
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, як відрізнити ожеледь від ожеледиці, і що з них гірше для водія.
Також в окремій статті ми розповідали, як вибрати авто для зими, і який привод буде краще, передній чи задній.
.При підготовці статті були використані матеріали Continental, "Autobild Україна" та Michelin.