Три міфи про бензин, які загрожують машині
Бензин, крім того що рухає авто вперед, впливає на стан автомобіля, а ще, даруйте, на стан гаманця власника. Тож не дивно, що водії накопичують навколо свого пального безліч переконань – у тому числі хибних і шкідливих.
Про те, як експерти розвінчують три міфи щодо бензину, які б’ють по гаманцю і шкодять самому авто, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Міф №1. Бензин А-98 краще за А-95
На перший погляд, чим вищий октановий номер - тим краще. Але це не зовсім так. Октанове число вказує на стійкість бензину до детонації, а не на його якість чи "потужність". Якщо ваш двигун розрахований на А-95, використання А-98 не дасть жодних переваг - навпаки, іноді уважний водій може відчути гіршу динаміку машини!
Нюанс у тому, що у високооктанового палива може бути менша теплотворна спроможність. І блок управління (ЕБУ), прошитий під нижче ОЧ, не завжди може це відхилення компенсувати. На щастя, ЕБУ більшості сучасних моторів вміють підлаштовуватись під нештатне для нього пальне – і машина їде як завжди.
Порада.Найбільш надійний спосіб уникнути зайвих проблем через "не той" бензин - завжди використовуйте пальне з тим ОЧ, яке рекомендоване виробником. Надмірна "турбота" про мотор і бажання нагодувати його чимось кращим може обернутися проблемами.
Фото: повний анаіз пального можна зробити тільки в лаборатоії (freepik.com)
Міф 2: Преміальний брендовий бензин підвищує потужність мотора
На відомих мережевих АЗС зазвичай є свій фірмовий бензин, який позиціонується як преміальний. Мовляв, він обіцяє "більше потужності", "кращу динаміку" та "очищення двигуна". Так, де в чому він справді кращий, але переваги часто перебільшені.
Насправді преміальний бензин - це якісний бензин з відповідним октановим числом, доповнений присадками. Найчастіше вони ефективно промивають паливну систему, запобігаючи в першу чергу утворенням нових відкладень. Але преміум-бензини не здатні змінити фізичні характеристики двигуна. Потужність визначається конструкцією мотора, а не його пальним.
Порада. Не варто очікувати від таких сортів пального чогось надзвичайного. Принаймні, потужність може збільшитись тільки на старому моторі, якого довго годували таким "преміумом" і в якого нарешті очистилися засмічені паливні форсунки (інжектори). До речі, цього ж ефекту можна досягти р"егулярним техобслуговуванням машини.
Міф 3: Поганий бензин - це бензин брудний і низькооктановий
Цей міф зводить якість пального лише до його чистоти: мовляв, якщо бензин прозорий і без осаду - він хороший. Але це надто спрощене уявлення. Насправді поганий бензин може завдати набагато більшої шкоди, ніж просто засмічений.
В наш час пальне, забруднене механічними домішками - продукт доволі рідкісний. І навпаки, поганий з сучасної точки зору бензин може бути абсолютно чистим на вигляд, але мати:
Фото: повний анаіз пального можна зробити тільки в лаборатоії (freepik.com)
Міф 2: Преміальний брендовий бензин підвищує потужність мотора
На відомих мережевих АЗС зазвичай є свій фірмовий бензин, який позиціонується як преміальний. Мовляв, він обіцяє "більше потужності", "кращу динаміку" та "очищення двигуна". Так, де в чому він справді кращий, але переваги часто перебільшені.
Насправді преміальний бензин - це якісний бензин з відповідним октановим числом, доповнений присадками. Найчастіше вони ефективно промивають паливну систему, запобігаючи в першу чергу утворенням нових відкладень. Але преміум-бензини не здатні змінити фізичні характеристики двигуна. Потужність визначається конструкцією мотора, а не його пальним.
Порада. Не варто очікувати від таких сортів пального чогось надзвичайного. Принаймні, потужність може збільшитись тільки на старому моторі, якого довго годували таким "преміумом" і в якого нарешті очистилися засмічені паливні форсунки (інжектори). До речі, цього ж ефекту можна досягти р"егулярним техобслуговуванням машини.
Міф 3: Поганий бензин - це бензин брудний і низькооктановий
Цей міф зводить якість пального лише до його чистоти: мовляв, якщо бензин прозорий і без осаду - він хороший. Але це надто спрощене уявлення. Насправді поганий бензин може завдати набагато більшої шкоди, ніж просто засмічений.
В наш час пальне, забруднене механічними домішками - продукт доволі рідкісний. І навпаки, поганий з сучасної точки зору бензин може бути абсолютно чистим на вигляд, але мати:
- низьке октанове число. Через це виникає детонація і навіть руйнування деталей двигуна;
- невідповідий фракційний склад. Це впливає на процес згоряння і може вивести з ладу клапани ГРМ та свічки;
- домішки, які не видно оком. Наприклад, надмірний вміст сірки впливає на токсичність вихлопу, працездатність оливи та довговічність деяких деталей двигуна)
- невідповідний хімічний склад через порушення умов зберігання. Наприклад, бензин після тривалого зберігання, особливого за високої температури, окислюється та втрачає леткі фракції. Через це ускладняється запуск двигуна
- Заправлятись виключно тим, що рекомендує виробник автомобіля.
- Заправлятись виключно там, де не буде свідомого чи випадкового обману - тобто на АЗК шанованих мереж.
- Експерименти ніхто не забороняє, але наслідки можуть бути непередбачуваними, і за них відповідає сам власник.