Gazeta.vn.ua
← Назад до новин

​​​​​​​Три міфи про бензин, які загрожують машині

Всі новини | 02.11.2025

​​​​​​​Три міфи про бензин, які загрожують машині
Бензин, крім того що рухає авто вперед, впливає на стан автомобіля, а ще, даруйте, на стан гаманця власника. Тож не дивно, що водії накопичують навколо свого пального безліч переконань – у тому числі хибних і шкідливих. Про те, як експерти розвінчують три міфи щодо бензину, які б’ють по гаманцю і шкодять самому авто, читайте в матеріалі РБК-Україна. Міф №1. Бензин А-98 краще за А-95 На перший погляд, чим вищий октановий номер - тим краще. Але це не зовсім так. Октанове число вказує на стійкість бензину до детонації, а не на його якість чи "потужність". Якщо ваш двигун розрахований на А-95, використання А-98 не дасть жодних переваг - навпаки, іноді уважний водій може відчути гіршу динаміку машини! Нюанс у тому, що у високооктанового палива може бути менша теплотворна спроможність. І блок управління (ЕБУ), прошитий під нижче ОЧ, не завжди може це відхилення компенсувати. На щастя, ЕБУ більшості сучасних моторів вміють підлаштовуватись під нештатне для нього пальне – і машина їде як завжди. Порада.Найбільш надійний спосіб уникнути зайвих проблем через "не той" бензин - завжди використовуйте пальне з тим ОЧ, яке рекомендоване виробником. Надмірна "турбота" про мотор і бажання нагодувати його чимось кращим може обернутися проблемами. Фото: повний анаіз пального можна зробити тільки в лаборатоії (freepik.com)  Міф 2: Преміальний брендовий бензин підвищує потужність мотора На відомих мережевих АЗС зазвичай є свій фірмовий бензин, який позиціонується як преміальний. Мовляв, він обіцяє "більше потужності", "кращу динаміку" та "очищення двигуна". Так, де в чому він справді кращий, але переваги часто перебільшені. Насправді преміальний бензин - це якісний бензин з відповідним октановим числом, доповнений присадками. Найчастіше вони ефективно промивають паливну систему, запобігаючи в першу чергу утворенням нових відкладень. Але преміум-бензини не здатні змінити фізичні характеристики двигуна. Потужність визначається конструкцією мотора, а не його пальним. Порада. Не варто очікувати від таких сортів пального чогось надзвичайного. Принаймні, потужність може збільшитись тільки на старому моторі, якого довго годували таким "преміумом" і в якого нарешті очистилися засмічені паливні форсунки (інжектори). До речі, цього ж ефекту можна досягти р"егулярним техобслуговуванням машини. Міф 3: Поганий бензин - це бензин брудний і низькооктановий Цей міф зводить якість пального лише до його чистоти: мовляв, якщо бензин прозорий і без осаду - він хороший. Але це надто спрощене уявлення. Насправді поганий бензин може завдати набагато більшої шкоди, ніж просто засмічений. В наш час пальне, забруднене механічними домішками - продукт доволі рідкісний. І навпаки, поганий з сучасної точки зору бензин може бути абсолютно чистим на вигляд, але мати:
  • низьке октанове число. Через це виникає детонація і навіть руйнування деталей двигуна;
  • невідповідий фракційний склад. Це впливає на процес згоряння і може вивести з ладу клапани ГРМ та свічки;
  • домішки, які не видно оком. Наприклад, надмірний вміст сірки впливає на токсичність вихлопу, працездатність оливи та довговічність деяких деталей двигуна)
  • невідповідний хімічний склад через порушення умов зберігання. Наприклад, бензин після тривалого зберігання, особливого за високої температури, окислюється та втрачає леткі фракції. Через це ускладняється запуск двигуна
Порада. Не слід оцінювати бензин за його зовнішнім виглядом. Якість - це перш за все хімія, а не прозорість. Найбільше гарантій щодо якості пального дає заправка перевірених АЗС. Найголовніше      Для того, щоб водій не плутався в характеристиках і не заливав у бак сумнівні рідини, давно придуманий простий алгоритм:
  1. Заправлятись виключно тим, що рекомендує виробник автомобіля.
  2. Заправлятись виключно там, де не буде свідомого чи випадкового обману - тобто на АЗК шанованих мереж.
  3. Експерименти ніхто не забороняє, але наслідки можуть бути непередбачуваними, і за них відповідає сам власник.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали зимові види пального і говорили про те, що робити, якщо заправився пальним не по сезону. Також в окремій статті ми розповідали, як скоротити витрати на пальне узимку і скільки додаткового бензину споживають зимові опції . При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Україна" та Autocar.