"Укрзалізниця" розкрила, скільки маршрутів є збитковими і чи планує їх скасувати
Маршрути потягів та їхня рентабельність (скриншот)
Щоб перекрити витрати, компанія розглядала варіант скорочення маршрутів. У цьому випадку довелося б скасувати 501 приміський рейс. Втім від цієї ідеї відмовились. Натомість "Укрзалізниця" запропонувала державі співфінансування соціального сегмента, тобто запуск програми "УЗ 3000", яка покликана підтримати як залізницю, так і українців.
Яка реальна собівартість квитків "УЗ"
Ціни на квитки "Укрзалізниці" значно нижчі за їхню реальну собівартість. Найбільший розрив - у плацкарті, де поїздки продають більш ніж удвічі дешевше.
За даними компанії, квиток у СВ коштує 1 437 грн при собівартості 2 576 грн, у першому класі "Інтерсіті" - 691 проти 1 017 грн, у купе - 606 проти 1 335 грн, у плацкарті - 374 проти 1 040 грн.
Таким чином, розрив між реальною вартістю перевезення та ціною квитка сягає від 47% до 178%. У "УЗ" пояснюють, що тарифи залишаються соціальними, попри зростання витрат на ремонт, пальне та утримання інфраструктури.
Також у "УЗ" зазначили, що тепер уже не вдається завдяки прибутку від вантажоперевезень перекривати витрати на пасажирські маршрути, як це було раніше.
Як працюватиме програма "УЗ 3000"
"Укрзалізниця" у грудні запустить пілотну програму "УЗ 3000", яка дасть змогу безкоштовно подорожувати потягами на відстань до 3000 км. Спершу вона діятиме на прифронтових напрямках, а з січня - пошириться на інші маршрути.
Програмою зможуть скористатись дорослі і діти, квити будуть доступні у застосунку "УЗ". "Безкоштовні кілометри" охоплять квитки у плацкарт і купе, але не діятимуть на СВ, перший клас та міжнародні рейси.
Щомісяця компанія виставлятиме до 250 тисяч "бонусних" місць, які можна буде "купити" не за гроші, а за кілометри.