Gazeta.vn.ua
← Назад до новин

5 причин не купувати кросовер: думка експертів

Всі новини | 09.11.2025

5 причин не купувати кросовер: думка експертів
Перший за популярністю тип авто на українському ринку нових машин - кросовери, так звані SUV. Що насправді трохи дивно, адже саме такі моделі мають недоліки у порівнянні практично з усіма іншими класами легковиків. Про те, чому споживачеві варто міцно замислитись перед покупкою кросовера-позашляховика (так званого SUV) читайте в матеріалі РБК-Україна. Що таке кросовер? Перш за все нагадаємо, що кросовер - це автомобіль на межі кількох класів. А у випадку з SUV це означає, що він - на стику легковиків та позашляховиків. Такі кросовери мають риси і перших, і других, але на ділі до справжніх "проходимців" їм далеко, а деякі властивості хетчбеків та, наприклад, седанів чи універсалів вони втратили. Основні відмінності такі:
  • Більші колеса
  • Підвищений кліренс (дорожній просвіт)
  • Більш потужний двигун (не завжди)
  • Покращені кути в'їзду та з'їзду
  • Часто повноприводна трансмісія 4х4.
Ці особливості часто сприймаються як переваги. Але чи це так на практиці?

Фото: кросовер SUV часто обираюсь, збираючись перевозити багато речей - і помиляються (gettyimages.com) Плюси та мінуси кросоверів SUV Отже, оскільки SUV - це спортивно-утилітарний автомобіль (абревіатура від англійського Sport Utility Vehicle), то і особливості його відповідні. Переваги:

  • Краще справляються з нерівностями та бордюрами
  • Впевненіше поводяться на поганих дорогах
  • Висока посадка забезпечує гарний огляд водієві
  • Зручніше сідати та виходити з машини завдяки вищому рівню підлоги салону.
Недоліки:
  • Підвищена витрата палива
  • Менш точне управління
  • Менший обсяг багажника (у порівнянні з спорідненими моделями - седаном, універсалом і навіть хетчбеком)
  • Менше місця на задньому ряду
  • Дорожче в обслуговуванні
  • Вище ціна покупки
Як видно, мінусів більше, ніж здавалося спочатку. А основні плюси - це прохідність, огляд та зручність посадки. Вищий статус, який часто приписують кросоверам, - це річ суб'єктивна і не завжди виправдана. Чому кросовер - це не завжди добре Багато конструктивних рис кросоверів обертаються незручностями. Наприклад: - Великі колеса вимагають збільшених колісних арок, що зменшує корисний простір у салоні. - Високий кліренс та додатковий задній привід роблять багажник менш містким та незручним для завантаження. - Обіцяна прохідність часто перебільшена: кліренс може бути не вищим, ніж у звичайного хетчбека, а повний привід - формальний і безпорадний на складних ділянках. Недаремно сучасні кросовери часто називають паркетниками. -Ледь не половина кросоверів  продається з переднім приводом, а деякі моделі взагалі не мають повнопривідної версії. Висока посадка збільшує центр ваги, що погіршує стійкість на поворотах і робить машину менш маневреною. В екстрених ситуаціях це може зіграти не на користь водія.

Фото: кросовер часто підходить для виїздів на природу - але краще не по багнюці і не по заметах (freepik.com). 1. Дорожче утримання Відразу кілька чинників впливають на те, що в експлуатації кросовер обійдеться дорожче соплатформеного хетчбека чи, скажімо, універсала. Так, більші колеса - це більші і дорожчі шини. А, скажімо, більш масивний, високий кузов - це дорожчі послуги автомийки, парковки,  шиномонтажу, ремонту. Нюанс у тому, що в прейскурантах кросовери часто мають окремий рядок тарифів, оскільки, на думку багатьох сервісменів власник "джипа" має платити за все більше. 2. Гірша поведінка на дорозі Через вищий центр ваги кросовери гірше поводяться при різкому маневруванні - коли, наприклад, буває потрібно оминути щось на проїзній частині. Це особливо небезпечно, оскільки кросовери SUV часто мають гарні динамічні дані, чим провокують водія на небезпечну їзду. 3. Високе споживання пального Попри те, що кросовери часто рекламуються як економічні, їхня витрата пального зазвичай вища, ніж у седанів або хетчбеків. Це пов’язано з більшою масою, аеродинамічним опором і повним приводом, який часто є стандартом. У довгостроковій перспективі це означає вищі витрати на паливо. 4. Невиправдана універсальність Хоча кросовери позиціонуються як універсальні авто для міста і бездоріжжя, на практиці вони часто не виправдовують очікувань. У місті вони часто не дуже зручні, оскільки більш громіздкі і мають гірший огляд назад. А на бездоріжжі кросовери поступаються справжнім позашляховикам через слабку підвіску, замалий кліренс і недостатньо ефективну трансмісію. 5. Більша ціна На фоні усіх згаданих вище недоліків кросовери традиційно мають більшу ціну, ніж споріднені, базові для них моделі сімейства - хетчбек, універсал, седан. Фактично це доплата за вищий імідж машин, зовні схожих на позашляховик. Найголовніше Так, кросовер в наш час - дуже модний автомобіль. Він буде здаватися привабливими завдяки дизайну, високій посадці та заявленому, старанно розрекламованому стасусу. Але дуже радимо перед покупкою уважно зважити всі за і проти. Адже з точки зору практичності у багатьох випадках седан, універсал або навіть компактний хетчбек виявляються більш доцільними. Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що треба доливати в бачки під капотом авто і які робочі рідини автомобіля можна змішувати. Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів. При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Всі ведучі" та Avtobazar.