Gazeta.vn.ua
← Назад до новин

Онлайн-теорія в автошколі: чи ефективне дистанційне навчання для майбутніх водіїв

Всі новини | 22.11.2025

Онлайн-теорія в автошколі: чи ефективне дистанційне навчання для майбутніх водіїв
Цифровізація змінює навіть таку консервативну сферу як отримання водійського посвідчення: вивчати теорію тепер можна віддалено. Чи достатній ефект від дистанційного навчання для успішного складання іспитів? Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів відомий автоексперт Сергій Нагорний - автоінструктор та тренер з контраварійної підготовки. Дистанційне навчання на права - що це? Перш за все слід зазначити, що в програмі водійської підготовки онлайн-навчання дозволяється тільки з теорії. Тобто, навчатись водінню можна тільки в автошколі, з сертифікованим  інструктором і на спеціально обладнаному автомобілі. -Онлайн-формат теоретичних занять у нас запровадився ще під час "ковіду", - говорить Сергій Нагорний - автоінструктор та тренер з контраварійної підготовки. - Тоді це було дивним, але дало змогу викладати матеріал і опитувати студентів, не збираючи їх в класі. Але наскільки прийнятний такий метод з точки зору ефективності, чи вдається курсантам опановувати нову для них інформацію, і наскільки міцно вона засвоюється? Чи не будуть в такий спосіб змарновані гроші, заплачені автошколі курсантом за навчання? - Одні люди кажуть, що їм навпаки стало зручніше і ефективніше, -говорить Сергій Нагорний. - Інші кажуть, що їм краще було займатись в класі. Тобто, мабуть, це все дуже відносно і дуже залежить від людей. А щодо ефективності, я думаю, що такий формат також не сильно змінив картину в цілому. - Той, хто хотів навчатися, він навчався. - продовжує інструктор і автоексперт. - Мені здається, що по якості великої такої просадки немає.

Фото: Після вивчення теорії на курсанта автошколи чекають практичні заняття на майданчику і на дорогах (freepik.com) Заочне навчання в автошколі До речі, діюче законодавство передбачає ще один формат навчання без відвідування автошколи - самостійне навчання, так звана самопідготовка. Вона стосується також тільки теоретичного блоку навчання. - Одна з хороших змін, які зазнали останнім часом українські автошколи, - розвиває тему Сергій Нагорний, - це те, що зараз теорію можна проходити самостійно, тобто по самопідготовці. Це позитивна ідея, хоча я розумію, що інколи люди цим можуть зловживати і не готуватися нормально. Але легковажне ставлення до занять - це проблема самих недбалих учнів, які марнують свій час і гроші. Адже для отримання прав їм все одно доведеться  складати іспити, і тоді їхнє легковажне ставлення до навчання їм повернеться. Проте з іншого боку, як відзначає автоінструктор Сергій Нагорний, з'явилася можливість вибору, тобто варіабельність. Можна або йти в автошколу, проходити курси там, де автошколи надають цю можливість, або ж готуватися самостійно. А вибір - це завжди добре. Ще один плюс автоексперт бачить у тому, що можливість навчатись Правилам дорожнього руху самостійно виключає так звану корупційну складову. Адже раніше автошколи могли формально людину зареєструвати на навчання з теорії, а насправді людина там навіть не була, не відвідувала занять – економила свій час. Зараз сенс у таких хитрощах відпав. Найголовніше Про те, що українські автошколи останні кілька років багато у чому змінили свою роботу на краще, нам доводиться чути не вперше. Найпозитивніше те, що автошколи почали свідомо підходити до процесу навчання. І в світлі цього обидва типи дистанційного, позакласового навчання можуть бути нічим не гіршим за очне відвідування. Хоча слід розуміти, що зрештою все залежить від самого курсанта: якщо він не налаштований на серйозне вивчення ПДР та інших водійських наук, ніхто йому в голову ці знання на вкладе. Раніше в нашій публікації ми обговорювали, чому міський ліміт саме 50 км/год і що в питанні швидкості приховують ПДР. Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів.