Gazeta.vn.ua
← Назад до новин

Чи можна фарбувати авто самому: усі плюси і фатальні ризики

Всі новини | 02.12.2025

Чи можна фарбувати авто самому: усі плюси і фатальні ризики
Пофарбувати машину в наш час настільки дорого і довго, що у пересічних власників часто виникає думка - а чи не пофарбувати своє авто власними руками? Ця дещо утопічна ідея насправді має шанс. Про те, як пофабувати машину якщо не з балончика, то все одно у власному гаражі, читайте в матеріалі РБК-Україна. Пофарбувати авто самотужки Відразу повідомимо: пофарбувати машину власними руками можна. Але бездоганного результату при цьому гарантувати не можна. Хоча з іншого боку, далеко не завжди такий результат і потрібен. Фарбування авто в домашніх умовах здається привабливим способом зекономити, але воно має як очевидні плюси, так і серйозні ризики. Самостійна робота може дати задоволення (я зекономив купу грошей!), проте порушення технології часто призводить до сумних наслідків і ще більших витрат. Плюси самостійного фарбування
  • Економія коштів. Це однозначний плюс: професійні послуги можуть виявитись у кілька разів дорожче, ніж витрачений вами час і матеріали.
  • Досвід та навички. Можливість навчитися новому та відчути гордість за результат.
  • Гнучкість. В такому випадку ви самі обираєте матеріали, кольори, комбінації кольорів та час роботи.
  • Задоволення від процесу. Для багатьох автолюбителів будь-яка робота з машиною - це хобі, яке приносить радість;
  • Незалежність на майбутнє. У випадку, якщо потреба підфарбувати машину виникне у майбутньому, вам вже не доведеться шукати майстернію і записуватись у чергу. Ви просто призначите час сам собі і поставите машину на ремонт.
Як пофарбувати машину з балончика Найпростіший і най більш реальний спосіб пофарбувати машину власними руками - використати аерозольний балончик. Щоб отримати прийнятний результат, важливо правильно підготуватися:  Підготовка поверхні. Спершу слід вирівняти пошкоджену зону кузова шпаклівкою та після висихання відшліфувати її до гладкого стану.  Матеріали. Фарбу обирайте максимально якісну, адже в балончики часто фасують низькопробний продукт. Важливо використовувати сумісні шпаклівку, грунтовку, фарбу й лак одного виробника - це зменшить ризик тріщин і відшарування. Фарба. Балончики мають обмежену гаму, тому краще фарбувати цілу деталь до природної межі (ребро, молдинг), а не лише пошкоджене місце. Лак. Для більшої надійності покриття поверх фарби варто нанести лак. Дотримуйтесь технології, вказаної на упаковці. Полірування. Після полімеризації (висихання) лаку поверхню полірують абразивними пастами. Можна зробити це самостійно, але професіонал забезпечить якість.  Місце роботи. Ідеально, якщо це буде чистий, добре освітлений гараж. Пил, пух чи комахи легко зіпсують свіжу фарбу, тому приміщення треба спочатку прибрати, а потім зволожити підлогу водою. 

Фото: аерозольний балончик - один з доступних інструментів для аматорського фарбування, але якість буде сумнівна (freepik.com) Фатальні ризики та мінуси

  • Якість покриття. Порушити технологію, надану виробником матеріалів, можна випадково. Адже в процесі бере участь цілий перелік матеріалів: знежирювач, розчинники, шпаклівка, грунтівка, фарба-основа, лак, поліролі... Всі вони мають бути узгоджені між собою, і якщо цю вимогу буде порушено, за певний час фарба чи лак може "злізти". В ідеалі деталь доведеться перефарбовувати.
  • Декоративні дефекти. Без деякого професійного обладнання і стійких навичок фарба може лягти нерівномірно, з патьоками чи плямами. Знов таки, в результаті - перефарбування, в кращому випаду - часткове.
  • Небезпека для здоров’я. Фарби та розчинники токсичні у використанні. Там, де ведуться роботи, потрібна ефективна вентиляція та захисні засоби
  • Витрати часу. Власне, процес фарбування є дуже громіздким і тривалим. Адже включає підготовку кузова, шліфування, грунтування, нанесення кількох шарів та сушіння. Це довго.
  • Ризик корозії. Якщо неправильно обробити метал, або використати "не ті" матеріали, фарба швидко відшарується, іржа пошириться ще більше. 
  • Вартість інструментів. Компресор, пульверизатор, засоби хімії, шліфувальні матеріали - все це може коштувати чималих грошей.
  • Втрата ринкової вартості авто. Непрофесійне фарбування майже напевно знизить ціну при продажу - і для багатьох машин та власників цей резон справді важливий.
Коли варто фарбувати машин самому
  • Якщо пошкодження локальні. Пошкодження невеликої площі, подряпини, сколи теоретично можна зафарбувати так, щоб вони були більш-менш непомітні;
  • Якщо ви готові інвестувати час у навчання та маєте деяке базове обладнання;
  • Якщо автомобіль не новий чи не дорогий - так ризик втрати вартості менший.
Найголовніше Фарбування авто в домашніх умовах - це великою мірою експеримент для сміливих ентузіастів. Який може бути успішним лише за умови ретельної підготовки, якісних матеріалів і дотримання технології. Проте для більшості автовласників професійне фарбування буде більш раціональним рішенням, більш корисним для здоров'я, для сімейного бюджету і для автомобіля також.  Раніше в нашій публікації ми обговорювали, що треба доливати в бачки під капотом авто і які робочі рідини автомобіля можна змішувати. Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, чому пішохід не завжди правий і з’ясовували, як водієві захистити свої права у неоднозначних ситуаціях за участю пішоходів. При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, Autobild та Avtobazar.