Чи можна фарбувати авто самому: усі плюси і фатальні ризики
Пофарбувати машину в наш час настільки дорого і довго, що у пересічних власників часто виникає думка - а чи не пофарбувати своє авто власними руками? Ця дещо утопічна ідея насправді має шанс.
Про те, як пофабувати машину якщо не з балончика, то все одно у власному гаражі, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Пофарбувати авто самотужки
Відразу повідомимо: пофарбувати машину власними руками можна. Але бездоганного результату при цьому гарантувати не можна. Хоча з іншого боку, далеко не завжди такий результат і потрібен.
Фарбування авто в домашніх умовах здається привабливим способом зекономити, але воно має як очевидні плюси, так і серйозні ризики. Самостійна робота може дати задоволення (я зекономив купу грошей!), проте порушення технології часто призводить до сумних наслідків і ще більших витрат.
Плюси самостійного фарбування
- Економія коштів. Це однозначний плюс: професійні послуги можуть виявитись у кілька разів дорожче, ніж витрачений вами час і матеріали.
- Досвід та навички. Можливість навчитися новому та відчути гордість за результат.
- Гнучкість. В такому випадку ви самі обираєте матеріали, кольори, комбінації кольорів та час роботи.
- Задоволення від процесу. Для багатьох автолюбителів будь-яка робота з машиною - це хобі, яке приносить радість;
- Незалежність на майбутнє. У випадку, якщо потреба підфарбувати машину виникне у майбутньому, вам вже не доведеться шукати майстернію і записуватись у чергу. Ви просто призначите час сам собі і поставите машину на ремонт.
Фото: аерозольний балончик - один з доступних інструментів для аматорського фарбування, але якість буде сумнівна (freepik.com)
Фатальні ризики та мінуси
- Якість покриття. Порушити технологію, надану виробником матеріалів, можна випадково. Адже в процесі бере участь цілий перелік матеріалів: знежирювач, розчинники, шпаклівка, грунтівка, фарба-основа, лак, поліролі... Всі вони мають бути узгоджені між собою, і якщо цю вимогу буде порушено, за певний час фарба чи лак може "злізти". В ідеалі деталь доведеться перефарбовувати.
- Декоративні дефекти. Без деякого професійного обладнання і стійких навичок фарба може лягти нерівномірно, з патьоками чи плямами. Знов таки, в результаті - перефарбування, в кращому випаду - часткове.
- Небезпека для здоров’я. Фарби та розчинники токсичні у використанні. Там, де ведуться роботи, потрібна ефективна вентиляція та захисні засоби
- Витрати часу. Власне, процес фарбування є дуже громіздким і тривалим. Адже включає підготовку кузова, шліфування, грунтування, нанесення кількох шарів та сушіння. Це довго.
- Ризик корозії. Якщо неправильно обробити метал, або використати "не ті" матеріали, фарба швидко відшарується, іржа пошириться ще більше.
- Вартість інструментів. Компресор, пульверизатор, засоби хімії, шліфувальні матеріали - все це може коштувати чималих грошей.
- Втрата ринкової вартості авто. Непрофесійне фарбування майже напевно знизить ціну при продажу - і для багатьох машин та власників цей резон справді важливий.
- Якщо пошкодження локальні. Пошкодження невеликої площі, подряпини, сколи теоретично можна зафарбувати так, щоб вони були більш-менш непомітні;
- Якщо ви готові інвестувати час у навчання та маєте деяке базове обладнання;
- Якщо автомобіль не новий чи не дорогий - так ризик втрати вартості менший.