Gazeta.vn.ua
← Назад до новин

Гейміфікація, AR і ШІ. Які тренди ламають стару освіту в Україні

Всі новини | 09.12.2025

Гейміфікація, AR і ШІ. Які тренди ламають стару освіту в Україні
Український EdTech-ринок після буму 2020-2021 років перейшов у фазу жорсткої конкуренції. Щоб виживати і зростати, онлайн-освіта мусить впроваджувати глобальні тренди: штучний інтелект (ШІ), гейміфікацію та глибоку візуалізацію. Про те, як ці освітні технології впливають на український ринок, в коментарі РБК-Україна розповів EdTech-лідер, засновник TURBO EDUCATION Ілля Літун. Штучний інтелект у школах і 3D-уроки з біології: як уже змінюється освіта українців За словами експерта, сьогодні зростання конкуренції в EdTech вимагає від компаній інтегрувати актуальні освітні тренди у свій продукт для підвищення його цінності та, як наслідок, зниження маркетингових витрат на залучення клієнтів. "Освітні тренди вже не є хайповими фішками, чи моментними історіями. Це фундамент для  EdTech-бізнесів. Не лише для едьютейменту, а й оптимізації вартості із залучення клієнта", - говорить Літун. Глобальні тренди EdTech Сьогодні світовий ринок онлайн-освіти рухають три основні тенденції, які, хоч і приходять в Україну з невеликим запізненням, але стають критично важливими на нашому ринку. Перша - штучний інтелект. "Вважаю, що він має стати незамінним помічником для освітніх програм, щоб створювати індивідуальний навчальних контент, генерувати матеріали, тести, різноманітні приклади. Попри всі суперечки, ШІ не замінить викладача у найближчі 5-10 років.  Оскільки людський контекст і емоційний зв'язок залишаються ключовим елементом якісної освіти", - впевнений експерт. Другий  тренд - стрімкий розвиток едютейменту (навчання через розваги). Він виник як реакція на виклики утримання уваги в учнів нового покоління зумерів та альфа. Навчальний матеріал подається у максимально цікавому, інтерактивному та ігровому форматі для кращого запам'ятовування. Третій тренд зосереджений на глибокій візуалізації та зануренні в навчальний матеріал через технології. Це передбачає інтеграцію 3D-моделей та елементів доповненої реальності (AR) у навчальний процес. Наприклад, під час уроків з  біології, де учні можуть розглядати анатомію людини в 3D-окулярах, що дозволяє буквально зануритися у світ людського організму і зробити процес навчання максимально наочним та інтерактивним. Прискорення через кризу: пандемія та війна COVID та повномасштабне вторгнення відіграли роль потужних двигунів, прискоривши перехід учнів з офлайн- до онлайн-формату навчання, говорить EdTech-лідер. Онлайн-освіта розвивається стрімкими кроками, що вимагає від компаній миттєвої адаптації та швидкого впровадження нових технологій. У зв’язку з діджиталізацією, важливі нові навички необхідні як для студентів, так і для викладачів. Для студентів - вміння адаптувати та інтегрувати ШІ, AR, гейміфікацію у свій навчальний процес. Для компаній - не лише створювати інструменти, а й надавати викладачам освітні курси та час для навчання цим інструментам, доносячи ключову інформацію про важливість таких змін. "У взаємодії між приватним EdTech та державними закладами (університетами) зараз спостерігається певне протистояння. Класична освіта, обтяжена бюрократичними процесами, повільніше реагує на потреби ринку, тоді як приватні компанії демонструють більшу гнучкість та здатність до інновацій", - каже Ілля. Майбутнє EdTech: персоналізація та диференціація За словами Літуна, український EdTech-ринок впродовж наступних п'яти років поглиблюватиме інтеграцію ШІ та гейміфікацію, а також перейде до гіпер-персоналізованого навчання. Це вплине на зростання конкуренції за увагу учня. Компаніям доведеться шукати нові формати контентної взаємодії. "В таких умовах великі гравці продовжать свій ріст, а  малим буде необхідно швидко адаптуватися до технологічних трендів та чітко диференціювати власний продукту", - наголошує засновник освітньої екосистеми. Нагадаємо, що Google опублікував топзапити українців у 2025 році та показав, що цікавило користувачів найбільше. Також ми писали про спільний проєкт України та NVIDIA зі створення вітчизняного штучного інтелекту. А ще в нас є матеріал про те, як штучний інтелект може змінити ігрову індустрію найближчими роками та чого очікувати гравцям і розробникам.