Tesla, Leaf, iX та інші: скільки часу займає зарядка е-мобілів при -10°C
- Температура батареї є критичним фактором для функціональності. Зокрема, саме при -10°C літій-іонні акумулятори електромобілів починають працювати менш ефективно.
- Система управління батареєю (так звана BMS), помічаючи ускладнення температурних умов, обмежує струм зарядки (а значить, і швидкість), щоб уникнути пошкоджень проморожених комірок.
- Попередній підігрів акумулятора - популярне тепер рішення. Увімкнення підігріву самого акумулятора перед зарядкою з використанням залишків його власної енергії призводить до додаткових втрат енергії. І відповідно - замкнене коло! - маємо збільшення часу зарядки.
Фото: в дорогих електромобілів є системи для підвищення ефективності батареї в холоди (unsplash.com)
Час зарядки популярних моделей при -10°C
Tesla
Моделі Tesla мають одну з найкращих систем термоконтролю. Перед зарядкою батарея цих машин може підігріватися, що дозволяє уникнути критичного падіння швидкості зарядки. Проте навіть тут у мороз зарядка займає приблизно на 20-30% більше часу. Якщо влітку на швидкій зарядці Model 3 чи Model Y до 80% заряджається за пів години, то при -10°C це може бути вже 40-50 хвилин.
Nissan Leaf
Leaf - певно, для нашої країни цей електромобіль можна вважати народним, але через меншу вартість він простіший у плані термоконтролю. В "Ліфа" зазвичай немає активного підігріву батареї, тому холод впливає на нього сильніше.
Відтак, при знакових для всіх "електричок" -10°C час зарядки може зрости на 30-40%. Якщо в нормальних умовах середньостатистичний Leaf на швидкій зарядці до 80% заряджається за 40-60 хвилин, то взимку це може бути вже понад годину.
BMW iX
BMW iX оснащений сучасною системою підігріву та охолодження батареї. Завдяки цьому він справляється з морозами краще , ніж багато його побратимів, але все одно зарядка сповільнюється приблизно на чверть. Тобто замість 35-40 хвилин на швидкій станції доведеться чекати близько 50 хвилин.
Фото: з кожним поколінням батарейні авто стають все більш пристосованими до зимових умов (unsplash.com)
Інші електричні моделі
Якщо навіть преміальні електромобілі відчувають на собі вплив морозів, то що казати про народні батарейні авто.
Renault Zoe при -10°C заряджається майже на годину довше, ніж у теплу пору.
Hyundai Kona EV теж демонструє падіння швидкості: замість 45 хвилин він простоїть на швидкій зарядці близько години.
Volkswagen ID.4 має систему термоконтролю, яка допомагає батареї адаптуватись до зими. Але при морозі швидка зарядка до 80% може тривати близько 55–60 хвилин замість стандартних 40 хвилин.
Kia e-Niro у холодну погоду також втрачає швидкість "заправки": замість 45 хвилин на швидкій зарядці доведеться чекати майже годину.
Практичні поради для власників електромобілів
- Попередній прогрів батареї перед зарядкою. Наприклад, це можна робити дистанційно через мобільний додаток Tesla чи BMW.
- Зарядка відразу після поїздки, коли батарея ще тепла.
- Використання зарядних станцій у приміщенні. Зокрема, шукайте зарядки в гаражах або критих паркінгах, де батарея після відстою матиме вищу температуру.
- Планування часу. Завжди пам’ятайте, що взимку зарядка може займати на 30-40% більше часу. І щоб продовжене поповнення батареї не впливало на ваші плани, ставте машину до розетки раніше.